Bagaimana Kepribadianmu?

beberapa waktu yang lalu saya berkunjung ke satu situs yang katanya bisa menjelaskan bagaimana kepribadian kita, iseng-iseng pengen tau dan memang (lagi) gada kerjaan..hehe

and here are my results :
You are Silver Lion, whose facial expression is always gentle.

You are a carefree person, and gives an impression of understanding person.

Nevertheless, you can be precise and obstinate, the side of the personality that you don’t show often.

You are also a person with pure mind.

You may put yourself aside and do someone a service instead.

You are an independent minded person.

Even if you face a difficult situation, you will not ask others for help, and try to overcome it on your own.

Person with this kind of character tend to stay youthful in mind and in body, no matter how old they get.

Even if you get old in age, you will ride out the situation with your energy.

You tend to be strict on rank relationship.

When you are a subordinate, you will give credit to your boss, and once you yourself become a boss to someone, you ask for the same.

You also think high of authority, and therefore you obey the instructions from your boss.

You respect common sense and order, and will not accept business that does not follow the rules of the society.

Although you can take on matters with rock-steady stance, you are actually competitive person.

If you can not achieve a respectable result, you tend to stop trying, and give up.

You lack sixth sense, so you are not so suited to do gambling.

You are a person who goes for security.

Some of the results are true, hehe.. saya memang jarang sekali mau berjudi dalam kehidupan, entah karena terbiasa hidup mengikuti aturan umum atau memang hanya ingin bermain aman biar terhindar dari masalah. Pernah dulu waktu SMA pengen nyoba ikutan bolos, tapi dasar emang ga dikasi restu sama yang di-Atas, pas hari-H malah pulang cepet soalnya guru-guru pada rapat, haha..

Kalo menurut saya pribadi, yang bisa menilai secara keseluruhan justru orang-orang di sekitar, yang sehari-hari melihat dan menilai. Kadang kita menolak kalo ada seseorang yang tiba-tiba berani bicara langsung ke kita tentang sikap kita (biasanya kalo pendapatnya bersifat negatif sih), tapi setelah beberapa kali ikut psikotes entah kenapa saya merasa kalo penilaian orang lain itu penting, penilaian yang bisa membuat kita memperbaiki diri sedikit demi sedikit. Gak bikin jati diri kita ilang kok, cuman meminimalisir yang negatif (malah kalo bisa menghilangkan), misalnya membuat si A yang kurang berani jadi lebih percaya diri.  Walaupun ada orang yang bilang “peduli amat sama omongan orang!”, saya yakin omongan-omongan orang pasti dia pikirin juga meski enggan mengakui. Jadi untuk bisa jujur sama orang lain, akan lebih mudah kalo kita mulai dengan jujur sama diri sendiri dulu, susah terkadang tapi worth to try kok, percaya deh.

Dan jangan kira karena saya ngomong kayak gitu di atas berarti saya sudah mahir, saya juga masih level beginner, masih terus berusaha :’)

Untuk keluarga, sahabat, dan kesayangan saya, menurut kalian gimana, sudah sesuai belum penilaian diatas tentang saya? :’P

ps: you can check your own personality and characteristic here

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s